ハワイ大学HELP – Cancellation and Refund Policy

ハワイ大学HELPの学校紹介ページはこちらです。

1. If a student cancels his/her registration within 72 hours of the registration being received, HELP will refund all fees, except for SEVIS fees or express mailing fees.

1.HELPが申込みを受理してから72時間以内のキャンセルの場合、SEVISとエクスプレスメールに掛かった費用を除くすべてを返金致します。
2. If a student’s visa is denied, all fees will be refunded, except for the SEVIS fees or express mailing fees.

2.学生ビザが拒否された場合、SEVISとエクスプレスメールに掛かった費用を除くすべてを返金致します。

3. If a student cancels/withdraws from class by the end of the second day of the session, s/he will receive a refund of 100% of tuition paid, except for registration fees, SEVIS fees, or express mailing fees.

3.セッションの2日目終了までにキャンセルまたは退学した場合、支払った授業料の100%を返金致します。ただし、登録料、SEVISとエクスプレスメールに掛かった費用を除きます。

4. If a student cancels/withdraws from class before the end of the fourth day of the session, s/he will receive a refund of 50% of tuition paid for that session. Thereafter, there will be no refund on the tuition for that session, but tuition paid for additional sessions will be fully refunded. Students may receive tuition refunds for future unused study terms by completing the Cancellation of Enrollment Form at least 72 hours before the beginning of the new term. They will receive a refund of all unused tuition and fees except for a $50 processing fee.

4.セッションの4日目終了までにキャンセルまたは退学した場合、支払った授業料50%を返金致します。それ以降は、そのセッションの授業料は返金できませんが、追加のセッションのために支払った授業料は全て返金致します。新しい学期が開始する72時間前までに、登録フォームの取消手続きが完了した場合、将来の未受講学期分の授業料の払い戻しを受けられる可能性があります。その場合、未受講分の授業料や費用から手数料$50を差し引いて返金致します。

5. For students arriving late or students entering class in the middle of the term, the refund policy is in effect from the first day of the term, not from their first day of attendance.

5.到着が遅れたり、学期の途中に入学した場合でも、返金ポリシーは出席初日ではく、学期の初日からの適用となります。

6. Students who are absent from class for 10 consecutive days will have their enrollments cancelled on the 10th day of absence. These students will receive no refund for the current session, but may receive tuition refunds for future unused study terms by completing the Cancellation of Enrollment Form.

6.10日連続して授業を欠席している学生は、欠席10日目に登録を取り消されます。この場合、当学期の払い戻しは一切致しません。ただし、作用来の未受講学期分の授業料については、登録フォームの取消手続きを行うことで、払い戻しを受けられる可能性があります。

7. Students who take a Leave of Absence (LOA) for any reason during the term will not receive any refund of tuition paid for the LOA period.

7.学期の途中でなんらかの理由で休学(LOA)をする場合でも、休学中の授業料について一切払い戻しを致しません。

8. If a student is dismissed from school for any reason, NO refund will be given for the term in session, but only for any future terms for which they may be registered. These students may receive tuition refunds for future unused study terms by completing the Cancellation of Enrollment Form. Any money to be refunded will be mailed to the students’ home address or to their study agent.

8.学生がなんらかの理由で学校から退学を命じられた場合、当学期における返金は一切ありません。ただし、申込み済の先の学期分についてはこの限りではありません。登録フォームの取消手続きを行うことで、払い戻しを受けられる可能性があります。払い戻し金は学生の自宅住所もしくは留学エージェントに郵送されます。

9. Students understand that if they register through study agents, they may have signed contracts with these agents that include cancellation penalties, no-refund policies, or home-country-refunds-only conditions. In all cases regarding agent-sent students, HELP will confirm the conditions of agent-student contracts with study agents before issuing any refunds.

9.留学エージェントを通して申込みを行った学生は、キャンセルペナルティー、返金不可の規約、母国のみでの払い戻しとなる条件を含む契約をそのエージェントと締結したとみなされることを理解している。留学エージェントから送られた学生に関してはすべてのケースにおいて、HELPは払い戻しを行う前に留学エージェントと学生間の契約条件を確認致します。

10. There is NO refund of accommodations fees once the accommodations period begins, unless the school or accommodations provider/Homestay family violates accommodations service conditions.

10.滞在期間が一旦始まった後は、学校もしくは滞在先手配会社、ホームステイファミリーが、滞在サービスの規約に違反しない限り、滞在費の一切の払い戻しは致しません。

Refunds are issued within 60 days of the receipt of the request.

払い戻しは請求の受領から60日以内に行われます。

※和訳に英語本文との相違があった場合、英語本文の内容に従います。